Atlassian experts

Atlassian Specialist for all teams and organizations

Platinum Solution Partner

We specialize in supporting teamwork with Atlassian tools and the best practices with Agility, ITSM, DevOps and SAFe.

Our Atlassian Benchmarks

Guides and studies of Atlassian Marketplace applications

A long term partnership

2011

Création de Spectrum Groupe par des experts Atlassian et initiation du partenariat. Organisation du premier Atlassian user group à PARIS

2012

Status Officiel d’Atlassian Expert. Spectrum Groupe Sponsor de Atlassian Unit à Paris et témoignages de nos premiers clients

2013

Lancement du Lab Spectrum R&D Atlassian avec 2 développeurs. Participation au 1er AtlasCamp à Prague.

2014

Spectrum Groupe devient Atlassian MarketPlace Vendor. 1ère présentation de nos Apps à Atlassian Summit à San Francisco.

2015

Spectrum Groupe et Atlassian organisent les matinées thématiques autour des outils / usages Atlassian (ITSM, Agile, Devops).

2016

Spectrum Groupe devient Silver Partner. 8 personnes de Spectrum Groupe participent au 1er Atlassian Summit Europe à Barcelone.

2017

Lancement du programme "Atlassian Certifications ». Spectrum Groupe devient Gold Solutions Partner en France et en Tunisie.

2018

Nouvelles certifications Atlassian. Spectrum Groupe participe à plus de 20 évènements et ouvre son Pole Atlassian du Moyen Orient.

2019

Lancement de l’offre formation et du programme Spectrum Academy. Spectrum devient Platinum Solution Partner avec Atlassian.

2020

L’aventure continue, Spectrum Groupe renforce sa position de leader, fait partie des Top 3 partenaires Atlassian en France et accompagne plus de 100 clients.

passer cette section

A team of Atlassian

certified consultants

Certified consultants on all the Atlassian products as well as the standards of PMI, Agile, ITIL, SAFe and ISTQB.

Apps to develop your Atlassian Use Cases

Our R&D team innovates and brings your ideas to life with the Atlassian suite

They trust us

Download the training catalog

Confluence, Jira, Jira Software, Jira Service Management